ﺗﻌﻮﯾﺬ ﮐﯽ ﻟﻐﻮﯼ ﻭﺍﺻﻄﻼﺣﯽ ﺗﻌﺮﯾﻒ:
ﺍﺭﺩﻭ ﻣﯿﮟ ﻣﺴﺘﻌﻤﻞ ﻟﻔﻆ ” ﺗﻌﻮﯾﺬ “ ﮐﺎ ﻋﺮﺑﯽ ﻧﺎﻡ
” ﺍﻟﺘﻤﯿﻤﺔ “ ﮨﮯ۔ ﻋﺮﺑﯽ ﺯﺑﺎﻥ ﻣﯿﮟ ” ﺍﺍﻟﺘﻤﯿﻤﺔ ‘ ﮐﮯ ﻣﻌﻨﯽ
ﺍﺱ ﺩﮬﺎﮔﮯ، ﺗﺎﺭ ، ﯾﺎ ﮔﻨﮉﮮ ﮐﮯ ﮨﯿﮟ، ﺟﺴﮯ ﮔﻠﮯ ﯾﺎ
ﺟﺴﻢ ﮐﮯ ﮐﺴﯽ ﺍﻭﺭ ﺣﺼﮯ ﻣﯿﮟ ﺑﺎﻧﺪﮬﺎ ﺟﺎﺋﮯ۔
ﺍﺻﻄﻼﺡ ﻣﯿﮟ ﺗﻤﯿﻤﺔ ﮐﺴﮯ ﮐﮩﺘﮯ ﮨﯿﮟ ﺍﺱ ﺳﻠﺴﻠﮯ ﻣﯿﮟ
ﺣﺎﻓﻆ ﺍﺑﻦ ﺣﺠﺮ ﺍﻭﺭ ﺍﺑﻦ ﺍﻷﺛﯿﺮ ﺍﻟﺠﺰﺭﯼ ﻭﻏﯿﺮﮦ ﺍﮨﻞ
ﻋﻠﻢ ﮐﯽ ﺗﻌﺮﯾﻔﺎﺕ ﮐﺎ ﺧﻼﺻﮧ ﯾﮧ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺍﺱ ﺳﮯ ﻣﺮﺍﺩ
ﻭﮦ ﺩﮬﺎﮔﮯ، ﮔﻨﮉﮮ ﺍﻭﺭ ﺗﯿﺮ ﮐﮯ ﺗﺎﻧﺖ ﮨﯿﮟ ﺟﻨﮭﯿﮟ ﺍﮨﻞ
ﻋﺮﺏ ﺟﺎﮨﻠﯿﺖ ﻣﯿﮟ ﺍﻧﺴﺎﻧﻮﮞ ، ﺟﺎﻧﻮﺭﻭﮞ ﯾﺎ ﮔﮭﺮﻭﮞ
ﻭﻏﯿﺮﮦ ﭘﺮ ﮐﺴﯽ ﻣﺘﻮﻗﻊ ﯾﺎ ﺑﺎﻟﻔﻌﻞ ﻭﺍﻗﻊ ﺷﺮ ﻣﺜﻼً،
ﻣﺮﺽ، ﻧﻈﺮﺑﺪ، ﺑﺨﺎﺭ ، ﺟﺎﺩﻭ، ﭨﻮﻧﮯ ﺍﻭﺭ ﭨﻮﭨﮑﮯ ﯾﺎ ﺩﯾﮕﺮ
ﺁﻓﺎﺕ ﻭﻣﺼﺎﺋﺐ ﻭﻏﯿﺮﮦ ﺳﮯ ﺣﻔﺎﻇﺖ ﮐﯽ ﺧﺎﻃﺮ ﻟﭩﮑﺎﯾﺎ
ﮐﺮﺗﮯ ﺗﮭﮯ ، ﺟﺴﮯ ﺍﺳﻼﻡ ﻧﮯ ﺣﺮﺍﻡ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﯾﺎﮨﮯ۔ ( ﻓﺘﺢ
ﺍﻟﺒﺎﺭﯼ، 10/166 ، ﻭﺍﻟﻨﮭﺎﯾﺔ، 1/19 ۔
ﺍﮨﻞ ﻋﻠﻢ ﮐﯽ ﺗﻌﺮﯾﻒ ﮐﯽ ﺭﻭﺷﻨﯽ ﻣﯿﮟ ﻣﻌﻠﻮﻡ ﮨﻮﺍ ﮐﮧ
ﮨﺮ ﻭﮦ ﺷﮯ ﺟﺴﮯ ﮐﺴﯽ ﻣﺘﻮﻗﻊ ﯾﺎ ﺑﺎﻟﻔﻌﻞ ﻭﺍﻗﻊ ﺷﺮ ﮐﮯ
ﺩﻓﻊ ﮐﺮﻧﮯ ﮐﮯ ﻟﯿﮯ ﺍﺳﺘﻌﻤﺎﻝ ﮐﯿﺎ ﺟﺎﺋﮯ ، ﺍﻭﺭ ﺍﺱ ﺷﺮ
ﮐﮯ ﺩﻓﻊ ﮐﺮﻧﮯ ﻣﯿﮟ ﺍﺳﮯ ﻣﻮٴﺛﺮ ﺳﻤﺠﮭﺎ ﺟﺎﺋﮯ ﻭﮦ ﺗﻤﯿﻤﺔ
ﮐﮯ ﺣﮑﻢ ﻣﯿﮟ ﺩﺍﺧﻞ ﮨﮯ ، ﺧﻮﺍﮦ ﻭﮦ ﺩﮬﺎﮔﮯ، ﮐﺎﻏﺬﺍﺕ،
ﻟﮑﮍﯼ ﮐﯽ ﮐﮭﭙﭽﯿﺎﮞ، ﻣﻌﺎﺩﻥ ( ﺳﻮﻧﮯ ، ﭼﺎﻧﺪﯼ، ﺗﺎﻧﺒﮯ،
ﭘﯿﺘﻞ، ﺍﻭﺭ ﻟﻮﮨﮯ ﻭﻏﯿﺮﮦ ) ﯾﺎ ﮔﮭﻮﮌﮮ ﮐﮯ ﻧﻌﻞ ﯾﺎ ﺍﺱ
ﻃﺮﺡ ﮐﯽ ﮐﻮﺋﯽ ﺑﮭﯽ ﭼﯿﺰ ﮨﻮ۔
ﺗﻤﯿﻤﮧ ( ﺗﻌﻮﯾﺬ )ﮐﺎ ﺣﮑﻢ : ﺗﻌﻮﯾﺬ ﮐﯽ ﺩﻭ ﻗﺴﻤﯿﮟ ﮨﯿﮟ:
۱- ﻭﮦ ﺗﻌﻮﯾﺬ ﺟﻮ ﻗﺮﺁ ﻧﯽ ﺁﯾﺎﺕ، ﺍﺩﻋﯿﮧٴ ﻣﺎﺛﻮﺭﮦ ﮐﮯ
ﻋﻼﻭﮦ ﺳﮯ ﺑﻨﺎﺋﯽ ﺟﺎﺋﮯ۔
۲ - ﻭﮦ ﺗﻌﻮﯾﺬ ﺟﻮ ﻗﺮﺁ ﻧﯽ ﺁﯾﺎﺕ، ﺍﺳﻤﺎﺀ ﻭﺻﻔﺎﺕ ﺍﻟٰﮩﯽ
ﺍﻭﺭﺍﺩﻋﯿﮧٴ ﻣﺎﺛﻮﺭﮦ ﺳﮯ ﺑﻨﺎﺋﯽ ﺟﺎﺋﮯ۔
ﭘﮩﻠﯽ ﻗﺴﻢ: ﻏﯿﺮﻗﺮﺁﻥ ﺳﮯ ﺑﻨﺎﺋﯽ ﮔﺌﯽ ﺗﻌﻮﯾﺬ ﮐﺎ ﺣﮑﻢ
ﺍﯾﺴﯽ ﺗﻌﻮﯾﺬ ﻟﭩﮑﺎﻧﺎ ﺑﺎﻻﺗﻔﺎﻕ ﺣﺮﺍﻡ ﮨﮯ،ﺍﺱ ﮐﯽ ﺩﻟﯿﻠﯿﮟ
ﮐﺘﺎﺏ ﻭﺳﻨﺖ ﻣﯿﮟ ﺑﮑﺜﺮﺕ ﻣﻮﺟﻮﺩ ﮨﯿﮟ :
۱- ﻗﺮﺁﻥ ﮐﺮﯾﻢ ﻣﯿﮟ ﺷﻞ ﮐﺎ ﺍﺭﺷﺎﺩ ﮨﮯ : ﴿ﻭﺍﻥ ﯾﻤﺴﺴﮏ
ﺍﻟﻠﮧ ﺑﻀﺮٍ ﻓﻼ ﮐﺎﺷﻒ ﻟﮧ ﺍﻻ ﮬﻮ، ﻭﺍﻥ ﯾﻤﺴﺴﮏ ﺑﺨﯿﺮ
ﻓﮭﻮ ﻋﻠﯽ ﮐﻞ ﺷﯽ ﺀ ﻗﺪﯾﺮ﴾۔ ” ﺍﻭﺭ ﺍﮔﺮﺷﺘﻤﮭﯿﮟ ﮐﻮﺋﯽ
ﺗﮑﻠﯿﻒ ﭘﮩﻨﭽﺎﺋﮯ ﺗﻮ ﺍﺱ ﮐﺎ ﺩﻭﺭ ﮐﺮﻧﮯ ﻭﺍﻻﺵ ﮐﮯ ﺳﻮﺍ
ﺍﻭﺭ ﮐﻮﺋﯽ ﻧﮩﯿﮟ، ﺍﻭﺭ ﺍﮔﺮ ﺗﻤﮭﯿﮟ ﺷﺪ ﮐﻮﺋﯽ ﻧﻔﻊ
ﭘﮩﻨﭽﺎﺋﮯ ﺗﻮ ﻭﮦ ﮨﺮ ﭼﯿﺰ ﭘﺮ ﭘﻮﺭﯼ ﻗﺪﺭﺕ ﺭﮐﮭﻨﮯ ﻭﺍﻻ ﮨﮯ
“ ( ﺍﻷﻧﻌﺎﻡ 17: )
۲ - ﻧﯿﺰ ﺍﺭﺷﺎﺩ ﮨﮯ: ﴿ﻭﺍﻥ ﯾﻤﺴﺴﮏ ﺍﻟﻠﮧ ﺑﻀﺮٍ ﻓﻼ ﮐﺎﺷﻒ
ﻟﮧ ﺍﻻ ﮬﻮ،ﻭﺍﻥ ﯾﺮﺩﮎ ﺑﺨﯿﺮٍ ﻓﻼ ﺭﺍﺩّ ﻟﻔﻀﻠﮧ ﯾﺼﯿﺐ ﺑﮧ
ﻣﻦ ﯾﺸﺎﺀ ﻣﻦ ﻋﺒﺎﺩﮦ ﻭﮬﻮ ﺍﻟﻐﻔﻮﺭ ﺍﻟﺮﺣﯿﻢ﴾۔ ” ﺍﻭﺭ ﺍﮔﺮ
ﺵ ﺗﻤﮭﯿﮟ ﮐﻮﺋﯽ ﺗﮑﻠﯿﻒ ﭘﮩﻨﭽﺎﺋﮯ ﺗﻮ ﺍﺱ ﮐﺎ ﺩﻭﺭ ﮐﺮﻧﮯ
ﻭﺍﻻﺵ ﮐﮯ ﺳﻮﺍ ﺍﻭﺭ ﮐﻮﺋﯽ ﻧﮩﯿﮟ، ﺍﻭﺭ ﺍﮔﺮﻭﮦ ﺗﻤﮭﯿﮟ
ﮐﻮﺋﯽ ﺧﯿﺮ ﭘﮩﻨﭽﺎﻧﺎ ﭼﺎﮨﮯ ﺗﻮ ﺍﺱ ﮐﮯ ﻓﻀﻞ ﮐﻮ ﺭﻭﮐﻨﮯ
ﻭﺍﻻﮐﻮﺋﯽ ﻧﮩﯿﮟ، ﻭﮦ ﺍﭘﻨﺎ ﻓﻀﻞ ﺍﭘﻨﮯ ﺑﻨﺪﻭﮞ ﻣﯿﮟ ﺳﮯ
ﺟﺲ ﭘﺮ ﭼﺎﮨﮯ ﻧﭽﮭﺎﻭﺭ ﮐﺮﺩﮮ ﺍﻭﺭ ﻭﮦ ﺑﮍﺍ ﺑﺨﺸﻨﮯ ﻭﺍﻻ
ﻣﮩﺮﺑﺎﻥ ﮨﮯ “ ( ﯾﻮﻧﺲ 107: ) ۔
ﺍﻥ ﺁﯾﺎ ﺕ ﮐﺮﯾﻤﮧ ﺳﮯ ﯾﮧ ﺑﺎﺕ ﻭﺍﺿﺢ ﻃﻮﺭ ﭘﺮ ﻣﻌﻠﻮﻡ
ﮨﻮﺗﯽ ﮨﮯ ﮐﮧ ﮨﺮ ﻃﺮﺡ ﮐﮯ ﺷﺮ ﺍﻭﺭ ﻣﺼﺎﺋﺐ ﻭ ﺑﻠﯿﺎﺕ ﮐﺎ
ﺩﻭﺭ ﮐﺮﻧﮯ ﻭﺍﻻ ﺻﺮﻑ ﺍﻭﺭ ﺻﺮﻑ ﺷﻞ ﮨﯽ ﮨﮯ ، ﻟﮩٰﺬﺍ ﺍﻥ
ﺗﻌﻮﯾﺬﻭﮞ ﮐﺎ ﻟﭩﮑﺎﻧﺎ ﺍﻭﺭ ﺍﻧﮭﯿﮟ ﺍﻥ ﻣﺼﺎﺋﺐ ﻭﺑﻠﯿﺎﺕ ﮐﮯ
ﺩﻭﺭ ﮐﺮﻧﮯ ﻣﯿﮟ ﻣﻮٴﺛﺮ ﺳﻤﺠﮭﻨﺎﺷﻞ ﮐﮯ ﺣﮑﻢ ﮐﯽ ﺳﺮﺍﺳﺮ
ﺧﻼﻑ ﻭﺭﺯﯼ ﮨﮯ ۔
ﺍﺣﺎﺩﯾﺚ ﺭﺳﻮﻝ ﷺ ﻣﯿﮟ ﺗﻌﻮﯾﺬ ﺍﻭﺭ ﮔﻨﮉﮮ ﮐﯽ ﺣﺮﻣﺖ
ﮐﯽ ﺑﮯ ﺷﻤﺎﺭ ﺩﻟﯿﻠﯿﮟ ﻣﻮﺟﻮﺩ ﮨﯿﮟ، ﺑﻐﺮ ﺽ ﺍﺧﺘﺼﺎﺭ
ﭼﻨﺪ ﮐﮯ ﺫﮐﺮ ﮐﺮﻧﮯ ﭘﺮ ﺍﮐﺘﻔﺎ ﮐﺮﺗﺎ ﮨﻮﮞ:
۱- ﻋﻦ ﻋﻤﺮﺍﻥ ﺑﻦ ﺍﻟﺤﺼﯿﻦ ﺃﻥ ﺍﻟﻨﺒﻲ ﷺ ﺭﺃﯼ ﺭﺟﻼً ﻓﻲ
ﯾﺪﮦ ﺣﻠﻘﺔ ﻣﻦ ﺻﻔﺮ ﻓﻘﺎﻝ ﻣﺎ ﮬﺬﮦ ؟ ﻗﺎﻝ : ﻣﻦ ﺍﻟﻮﺍﮬﻨﺔ
، ﻗﺎﻝ ﺍﻧﺰﻋﮭﺎ ﻓﺎﻧﮭﺎ ﻻ ﺗﺰﯾﺪﮎ ﺍﻻ ﻭﮬﻨﺎً ﻓﺎﻧﮏ ﻟﻮ ﻣﺖ
ﻭﮬﻴﻌﻠﯿﮏ ﻣﺎ ﺃﻓﻠﺤﺖ ﺃﺑﺪﺍً“ ( ﺍﺣﻤﺪ، 4/445 ، ﻭﺍﻟﺤﺎﮐﻢ،
4/216 ، ﻭﺻﺤﺤﮧ ﻭﻭﺍﻓﻘﮧ ﺍﻟﺬﮬﺒﯽ ) ۔ ” ﺣﻀﺮﺕ ﻋﻤﺮﺍﻥ
ﺑﻦ ﺣﺼﯿﻦ ﺳﮯ ﺭﻭﺍﯾﺖ ﮨﮯ ﮐﮩﺸﮑﮯ ﺭﺳﻮﻝ ﷺ ﻧﮯ ﺍﯾﮏ
ﺷﺨﺺ ﮐﻮ ﺩﯾﮑﮭﺎ ﺟﺲ ﮐﮯ ﮨﺎﺗﮫ ﻣﯿﮟ ﭘﯿﺘﻞ ﮐﺎ ﺍﯾﮏ ﮐﮍﺍ
ﺗﮭﺎ ، ﺗﻮ ﺁﭖ ﻧﮯ ﭘﻮﭼﮭﺎ ﯾﮧ ﮐﯿﺎ ﮨﮯ؟ ﺍﺱ ﻧﮯ ﮐﮩﺎ: ﻭﺍﮬﻨﮧ
(ﺍﯾﮏ ﺑﯿﻤﺎﺭﯼ ﺟﺲ ﺳﮯ ﮐﻨﺪﮬﮯ ﯾﺎ ﺑﺎﺯﻭ ﮐﯽ ﺭﮔﯿﮟ ﭘﮭﻮﻝ
ﺟﺎﺗﯽ ﮨﯿﮟ ) ﮐﮯ ﺳﺒﺐ ، ﺁﭖ ﻧﮯ ﻓﺮﻣﺎﯾﺎ : ﺍﺳﮯ ﻧﮑﺎﻝ ﺩﮮ
ﮐﯿﻮﻧﮑﮧ ﺍﺱ ﺳﮯ ﺗﯿﺮﯼ ﺑﯿﻤﺎﺭﯼ ﻣﯿﮟ ﺍﺿﺎﻓﮧ ﮨﯽ ﮨﻮﮔﺎ،
ﺍﻭﺭ ﺍﮔﺮﺍﺳﯽ ﺣﺎﻟﺖ ﻣﯿﮟ ﺗﯿﺮﯼ ﻣﻮﺕ ﻭﺍﻗﻊ ﮨﻮ ﮔﺌﯽ ﺗﻮ
ﺗﻮ ﮐﺒﮭﯽ ﮐﺎﻣﯿﺎﺏ ﻧﮧ ﮨﻮﮔﺎ “ ۔
۲ - ﻗﺎﻝ ﺍﻟﻨﺒﻲﷺ ”: ﻣﻦ ﺗﻌﻠﻖ ﺗﻤﯿﻤﺔ ﻓﻼ ﺃﺗﻢ ﺍﻟﻠﮧ ﻟﮧ، ﻭﻣﻦ
ﺗﻌﻠﻖ ﻭﺩﻋﺔ ﻓﻼ ﻭﺩﻉ ﺍﻟﻠﮧ ﻟﮧ “ ( ﻣﺴﻨﺪ ﺍﺣﻤﺪ: 4/154 ۔
ﻭﺍﻟﺤﺎﮐﻢ : 4/216 ﻭﺻﺤﺤﮧ ﻭﻭﺍﻓﻘﮧ ﺍﻟﺬﮬﺒﯽ ) ۔ ”ﺟﺲ ﻧﮯ
ﺗﻌﻮﯾﺬ ﻟﭩﮑﺎﯾﺎ ﺵ ﺍﺱ ﮐﯽ ﻣﺮﺍﺩ ﭘﻮﺭﯼ ﻧﮧ ﮐﺮﮮ، ﺍﻭﺭ
ﺟﺲ ﻧﮯ ﺳﯿﭗ ﻟﭩﮑﺎﺋﯽ ﺵ ﺍﺳﮯ ﺁﺭﺍﻡ ﻧﮧ ﺩﮮ“ ۔
۳ - ﺣﻀﺮﺕ ﻋﻘﺒﮧ ﺑﻦ ﻋﺎﻣﺮ ﺟﮩﻨﯿﺼﺴﮯ ﻣﺮﻭﯼ ﮨﮯ ﮐﮧ
ﺭﺳﻮﻝ ﺵ ﷺ ﮐﮯ ﭘﺎﺱ ﺩﺱ ﺁﺩﻣﯿﻮﮞ ﮐﺎ ﺍﯾﮏ ﻭﻓﺪ ﺁﯾﺎ،
ﺁﭖ ﻧﮯ ﺍﻥ ﻣﯿﮟ ﺳﮯ ﻧﻮ ( ۹ ) ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺳﮯ ﺑﯿﻌﺖ ﮐﯽ ﺍﻭﺭ
ﺍﯾﮏ ﺳﮯ ﻧﮧ ﮐﯽ، ﺍﻧﮭﻮﮞ ﻧﮯ ﻋﺮﺽ ﮐﯿﺎ ﺍﮮ ﺍﻟﻠﮧ ﮐﮯ
ﺭﺳﻮﻝ ﷺ ﺁﭖ ﻧﮯ ﻧﻮ ﺳﮯ ﺑﯿﻌﺖ ﮐﯽ ﺍﻭﺭ ﺍﯾﮏ ﮐﻮ ﭼﮭﻮﮌ
ﺩﯾﺎ ؟ ﺁﭖ ﻧﮯ ﺍﺭﺷﺎﺩ ﻓﺮﻣﺎﯾﺎ : ﺍﺱ ﻟﯿﮯ ﮐﮧ ﺍﺱ ﻧﮯ ﺗﻌﻮﯾﺬ
ﻟﭩﮑﺎ ﺭﮐﮭﯽ ﮨﮯ، ﺍﺱ ﺷﺨﺺ ﻧﮯ ﮨﺎﺗﮫ ﮈﺍﻝ ﮐﺮ ﺗﻌﻮﯾﺬ
ﮐﺎﭦ ﮐﺮ ﭘﮭﯿﻨﮏ ﺩﯼ ، ﭘﮭﺮﺁﭖ ﷺ ﻧﮯ ﺍﺱ ﺳﮯ ﺑﯿﻌﺖ ﮐﯽ
ﺍﻭﺭ ﻓﺮﻣﺎﯾﺎ ”: ﺟﺲ ﻧﮯ ﺗﻌﻮﯾﺬ ﻟﭩﮑﺎﺋﯽ ﺍﺱ ﻧﮯ ﺷﺮﮎ
ﮐﯿﺎ “ ۔ ( ﺍﺣﻤﺪ : 4/156۔ ﻭﺍﻟﺼﺤﯿﺤﮧ ﻟﻸﻟﺒﺎﻧﯽ، ﺭﻗﻢ 492/ )
۴ - ﺣﻀﺮﺕ ﺣﺬﯾﻔﮧ ﺭﺽ ﺍﯾﮏ ﻣﺮﯾﺾ ﮐﮯ ﭘﺎﺱ ﺁﺋﮯ ﺗﻮ
ﺩﯾﮑﮭﺎ ﮐﮧ ﺍﺱ ﮐﮯ ﮨﺎﺗﮫ ﻣﯿﮟ ﺍﯾﮏ ﺩﮬﺎﮔﺎ ﺑﻨﺪﮬﺎ ﮨﻮﺍ ﮨﮯ،
ﭼﻨﺎﻧﭽﮧ ﺁﭖ ﻧﮯ ﺍﺳﮯ ﮐﺎﭦ ﮐﺮ ﭘﮭﯿﻨﮏ ﺩﯾﺎ ﺍﻭﺭ ﻓﺮﻣﺎﯾﺎ: ﴿
ﻭﻣﺎ ﯾﻮٴﻣﻦ ﺃﮐﺜﺮﮬﻢ ﺑﺎﻟﻠﮧ ﺍﻻ ﻭﮬﻢ ﻣﺸﺮﮐﻮﻥ﴾، ” ﺍﻭﺭ ﺍﻥ
ﻣﯿﮟ ﺳﮯ ﺍﮐﺜﺮ ﻟﻮﮔﺶ ﻝ ﭘﺮ ﺍﯾﻤﺎﻥ ﻻ ﻧﮯ ﮐﮯ ﺑﺎﻭﺟﻮﺩ
ﺑﮭﯽ ﻣﺸﺮﮎ ﮨﯿﮟ“ ( ﯾﻮﺳﻒ 106: ) ۔
۵ - ﺣﻀﺮﺕ ﻋﺒﺪ ﺍﻟﻠﮧ ﺑﻦ ﻣﺴﻌﻮﺩ ﺭﺽ ﻓﺮﻣﺎﺗﮯ ﮨﯿﮟ ﮐﮧ
ﻣﯿﮟ ﻧﮯ ﺭﺳﻮﻝ ﺍﻟﻠﮧ ﷺ ﮐﻮ ﻓﺮﻣﺎﺗﮯ ﮨﻮﺋﮯ ﺳﻨﺎ ”: ﺍﻥ ﺍﻟﺮﻗﯽٰ
ﻭﺍﻟﺘﻤﺎﺋﻢ ﻭﺍﻟﺘﻮﻟﺔ ﺷﺮﮎ“ ۔ ” ﺟﮭﺎﮌ ﭘﮭﻮﻧﮏ، ( ﻧﻈﺮ ﺑﺪ ﯾﺎ
ﮐﺴﯽ ﺑﮭﯽ ﻣﺮﺽ ﺳﮯ ﺣﻔﺎﻇﺖ ﮐﮯ ﻟﯿﮯ ) ﺗﻌﻮﯾﺬ ، ﮔﻨﮉﮮ
ﻟﭩﮑﺎﻧﺎ، ﺍﻭﺭ ﻣﯿﺎﮞ ﺑﯿﻮﯼ ﻣﯿﮟ ﻣﺤﺒﺖ ﻭﻏﯿﺮﮦ ﮐﯽ ﺧﺎﻃﺮ
ﮐﯿﺎ ﺟﺎﻧﮯ ﻭﺍﻻ ﻋﻤﻞ ﺷﺮﮎ ﮨﯿﮟ“ (ﺻﺤﯿﺢ ﺍﺑﻦ ﻣﺎﺟﮧ
ﻟﻸﻟﺒﺎﻧﯽ: 2/269 ۔ ﻭﻣﺴﻨﺪ ﺍﺣﻤﺪ، 1/381 ) ۔
ﺍﻥ ﺗﻤﺎﻡ ﺍﺣﺎﺩﯾﺚ ﺳﮯ ﻗﻄﻌﯽ ﻃﻮﺭ ﭘﺮ ﺍﺱ ﺑﺎﺕ ﮐﺎ
ﺛﺒﻮﺕ ﻣﻠﺘﺎ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺗﻌﻮﯾﺬ ، ﮔﻨﮉﮮ، ﭼﮭﻠﮯ ﺍﻭﺭ ﮐﮍﮮ
ﻭﻏﯿﺮﮦ ﮐﺴﯽ ﺑﮭﯽ ﻏﺮﺽ ﺳﮯ ﻟﭩﮑﺎﻧﺎ ﺷﺮ ﮎ ﮨﮯ ﺍﻭﺭ
ﺣﺮﺍﻡ ﮨﮯ۔
ﺩﻭﺳﺮﯼ ﻗﺴﻢ: ﻗﺮﺁﻥ ﮐﺮﯾﻢ، ﺍﺳﻤﺎﺀ ﻭﺻﻔﺎﺕ ﺍﻟٰﮩﯽ ﺍﻭﺭ
ﺍﺩﻋﯿﮧ ﻣﺎﺛﻮﺭﮦ ﺳﮯ ﺗﻌﻮﯾﺬ ﻟﭩﮑﺎﻧﮯ ﮐﺎ ﺣﮑﻢ :
ﺗﻌﻮﯾﺬ ﮐﯽ ﺍﺱ ﻗﺴﻢ ﮐﮯ ﺳﻠﺴﻠﮯ ﻣﯿﮟ ﺳﻠﻒ ﺻﺎﻟﺤﯿﻦ،
ﺻﺤﺎﺑﮧ ﮐﺮﺍﻡ ، ﺗﺎﺑﻌﯿﻦ ﻋﻈﺎﻡ، ﻭﻏﯿﺮﮨﻢ ﮐﯽ ﺩﻭ ﺭﺍﺋﯿﮟ
ﮨﯿﮟ :
۱- ﻗﺮﺁﻥ ﮐﺮﯾﻢ ﺍﻭﺭ ﺍﺣﺎﺩﯾﺚ ﻧﺒﻮﯾﮧ ﻣﯿﮟ ﺛﺎﺑﺖ ﺩﻋﺎﻭٴﮞ
ﮐﮯ ﺫﺭﯾﻌﮯ ﺗﻌﻮﯾﺬ ﻟﭩﮑﺎﻧﺎ ﺣﺮﺍﻡ ﺗﻌﻮﯾﺬ ﮐﮯ ﺣﮑﻢ ﻣﯿﮟ
ﺷﺎﻣﻞ ﻧﮩﯿﮟ ﮨﮯ، ﺑﻠﮑﮧ ﻭﮦ ﺟﺎﺋﺰ ﮨﮯ، ﯾﮧ ﺭﺍﺋﮯ ﺳﻌﯿﺪ ﺑﻦ
ﺍﻟﻤﺴﯿﺐ ،ﻋﻄﺎﺀ، ﺍﺑﻮ ﺟﻌﻔﺮ ﺑﺎﻗﺮ، ﺍﻣﺎﻡ ﻣﺎﻟﮏ،ﺍﻣﺎﻡ
ﻗﺮﻃﺒﯽ، ﻋﻼﻣﮧ ﺍﺑﻦ ﻋﺒﺪ ﺍﻟﺒﺮﺭﺣﻤﮩﻢ ﺵ ﻭﻏﯿﺮﮨﻢ ﮐﯽ
ﮨﮯ۔
۲ - ﻗﺮﺁﻥ ﮐﺮﯾﻢ ﺍﻭﺭ ﺍﺩﻋﯿﮧٴ ﻣﺎﺛﻮﺭﮦ ﺳﮯ ﺑﮭﯽ ﺗﻌﻮﯾﺬ
ﻟﭩﮑﺎﻧﺎ ﺟﺎﺋﺰ ﻧﮩﯿﮟ، ﯾﮧ ﺭﺍﺋﮯ ﺣﻀﺮﺕ ﺍﺑﻦ ﻋﺒﺎﺱ ، ﺍﺑﻦ
ﻣﺴﻌﻮﺩ، ﺣﺬﯾﻔﮧ، ﻋﻘﺒﮧ ﺑﻦ ﻋﺎﻣﺮ، ﺍﺑﻦ ﻋﮑﯿﻤﺚ، ﺍﺑﺮﺍﮨﯿﻢ
ﻧﺨﻌﯽ، ﺍﺑﻦ ﺍﻟﻌﺮﺑﯽ ، ﺍﻣﺎﻡ ﻣﺤﻤﺪ ﺑﻦ ﻋﺒﺪ ﺍﻟﻮﮨﺎﺏ
ﻧﺠﺪﯼ ، ﺷﯿﺦ ﻋﺒﺪ ﺍﻟﺮﺣﻤﻦ ﺍﻟﺴﻌﺪﯼ ،ﺣﺎﻓﻆ ﺣﮑﻤﯽ،
ﺷﯿﺦ ﻣﺤﻤﺪ ﺣﺎﻣﺪ ﺍﻟﻔﻘﯽ، ﺍﻭﺭ ﻣﻌﺎﺻﺮﯾﻦ ﻣﯿﮟ ﺳﮯ
ﻣﺤﺪﺙ ﻋﺼﺮ ﻋﻼﻣﮧ ﺍﻟﺒﺎﻧﯽ ﺍﻭﺭ ﻣﻔﺘﯽ ﻋﺼﺮ ﻋﻼﻣﮧ ﺍﺑﻦ
ﺑﺎﺯﺭﺣﻤﮧ ﺍﻟﻠﮧ ﮨﮯ۔
ﭘﮩﻠﯽ ﺭﺍﺋﮯ ﮐﯽ ﺩﻟﯿﻠﯿﮟ ﺣﺴﺐ ﺫﯾﻞ ﮨﯿﮟ:
۱- ﻓﺮﻣﺎﻥ ﺑﺎﺭﯼ :﴿ﻭﻧﻨﺰﻝ ﻣﻦ ﺍﻟﻘﺮﺁﻥ ﻣﺎ ﮬﻮ ﺷﻔﺎﺀ
ﻭﺭﺣﻤﺔ ﻟﻠﻤﻮٴﻣﻨﯿﻦ﴾۔ ” ﺍﻭﺭ ﮨﻢ ﻗﺮﺁﻥ ﮐﺮﯾﻢ ﻣﯿﮟ ﺍﯾﺴﯽ
ﭼﯿﺰﯾﮟ ﺍﺗﺎﺭﺗﮯ ﮨﯿﮟ ﺟﻮ ﻣﻮﻣﻨﻮﮞ ﮐﮯ ﻟﯿﮯ ﺷﻔﺎﺍﻭﺭ
ﺭﺣﻤﺖ ﮨﯿﮟ “ ( ﺍﻻﺳﺮﺍﺀ 82: )۔ ( ﺍﺱ ﺁﯾﺖ ﮐﺮﯾﻤﮧ ﻣﯿﮟ
ﻗﺮﺁﻥ ﮐﺮﯾﻢ ﮐﻮ ﺷﻔﺎﮐﮩﺎ ﮔﯿﺎ ﮨﮯ )
۲ - ﺣﻀﺮﺕ ﺍﻣﺎﮞ ﻋﺎﺋﺸﮧ ﺭﺿﯽ ﺵ ﻋﻨﮩﺎﻧﮯ ﻓﺮﻣﺎﯾﺎ ﮐﮧ :
” ( ﺗﻤﯿﻤﮧ ) ﺗﻌﻮﯾﺬ ﺍﺳﮯ ﮐﮩﺘﮯ ﮨﯿﮟ ﺟﺴﮯ ﮐﺴﯽ ﻣﺼﯿﺒﺖ
ﮐﮯ ﻻﺣﻖ ﮨﻮﻧﮯ ﺳﮯ ﭘﮩﻠﮯ ﻟﭩﮑﺎﯾﺎ ﺟﺎﺋﮯ، ﻧﮧ ﮐﮧ ﺍﺱ ﮐﮯ
ﺑﻌﺪ“ ( ﺍﻟﺒﯿﮩﻘﯽ: 9/351 )۔
۳ - ﺣﻀﺮﺕ ﻋﺒﺪ ﺍﻟﻠﮧ ﺑﻦ ﻋﻤﺮ ﻭ ﺹ ﮐﺎ ﻋﻤﻞ : ﺁﭖ ﺳﮯ
ﻣﺮﻭﯼ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺁﭖ ﺍﭘﻨﮯ ﻧﺎﺑﺎﻟﻎ ﺑﭽﻮﮞ ﮐﮯ ﮔﻠﮯ ﻣﯿﮟ
ﮔﮭﺒﺮﺍﮨﭧ ﮐﯽ ﺩﺭﺝ ﺫﯾﻞ ﺩﻋﺎ ﻟﮑﮫ ﮐﺮ ﻟﭩﮑﺎﯾﺎ ﮐﺮﺗﮯ ﺗﮭﮯ :
” ﺑﺴﻢ ﺍﻟﻠﮧ ﺃﻋﻮﺫ ﺑﮑﻠﻤﺎﺗﺎﻟﻠﮧ ﺍﻟﺘﺎﻣﺎﺕ “… ( ﺍﺣﻤﺪ: 2/181۔
ﻭﺍﻟﺘﺮﻣﺬﯼ 3528: ﻭﺣﺴﻨﮧ ) ۔
ﺩﻭﺳﺮﯼ ﺭﺍﺋﮯ ﻭﺍﻟﻮﮞ ﻧﮯ ﺍﻥ ﺩﻻﺋﻞ ﮐﮯ ﺟﻮﺍﺏ ﺍﺱ ﻃﺮﺡ
ﺩﯾﺌﮯ ﮨﯿﮟ:
۱- ﻣﺬﮐﻮﺭﮦ ﺁﯾﺖ ﮐﺮﯾﻤﮧ ﻣﺠﻤﻞ ﮨﮯ، ﺟﺲ ﮐﯽ ﺗﻔﺼﯿﻞ
ﺍﺣﺎﺩﯾﺚ ﺭﺳﻮﻝ ﻣﯿﮟ ﺷﺮﻋﯽ ﺟﮭﺎﮌ ﭘﮭﻮﻧﮏ ،ﺍﻭﺭﻗﺮﺁﻥ
ﭘﮍﮪ ﮐﺮﻣﺮﯾﺾ ﭘﺮ ﺩﻡ ﮐﺮﻧﮯ ﮐﯽ ﺷﮑﻞ ﻣﯿﮟ ﻣﻮﺟﻮﺩﮨﮯ،
ﺟﺲ ﻣﯿﮟ ﺗﻌﻮﯾﺬ ﺑﻨﺎﻧﮯ ﮐﺎ ﮐﮩﯿﮟ ﺫﮐﺮ ﻧﮩﯿﮟ، ﺍﻭﺭ ﻧﮧ ﮨﯽ
ﺻﺤﺎﺑﮧ ﮐﺮﺍﻡ ﺛﺴﮯ ﺍﺱ ﮐﺎ ﮐﻮﺋﯽ ﺛﺒﻮﺕ ﻣﻠﺘﺎ ﮨﮯ۔
۲ - ﺣﻀﺮﺕ ﺍﻣﺎﮞ ﻋﺎﺋﺸﮧ ﺭﺿﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻨﮩﺎ ﮐﺎ ﯾﮧ ﺍﺛﺮ
ﻣﺠﻤﻞ ﮨﮯ ، ﺍﻭﺭ ﺍﺱ ﻣﯿﮟ ﻗﺮﺁﻥ ﮐﻮ ﺗﻌﻮﯾﺬ ﺑﻨﺎ ﮐﺮ
ﻟﭩﮑﺎﻧﮯ ﮐﺎ ﺫﮐﺮ ﻧﮩﯿﮟ ﮨﮯ، ﺑﻠﮑﮧ ﺍﺱ ﻣﯿﮟ ﺻﺮﻑ ﺗﻤﯿﻤﮧ
( ﺗﻌﻮﯾﺬ ) ﮐﯽ ﻣﺎﮨﯿﺖ ﮐﺎ ﺑﯿﺎﻥ ﮨﮯ۔
۳ - ﺟﮩﺎﮞ ﺗﮏ ﻋﺒﺪ ﺍﻟﻠﮧ ﺑﻦ ﻋﻤﺮﻭﺹ ﮐﯽ ﺭﻭﺍﯾﺖ ﮐﺎ
ﺗﻌﻠﻖ ﮨﮯ ﺗﻮ ﻭﮦ ﺻﺤﯿﺢ ﻧﮩﯿﮟ، ﮐﯿﻮﻧﮑﮧ ﻣﺤﻤﺪ ﺑﻦ
ﺍﺳﺤﺎﻕ ﻧﮯ ﺟﻮ ﮐﮧ ﻣﺪﻟﺲ ﮨﯿﮟ ، ﻟﻔﻆ ” ﻋﻦ“ ﺳﮯ
ﺭﻭﺍﯾﺖ ﮐﯿﺎ ﮨﮯ، (ﺻﺤﯿﺢ ﺳﻨﻦ ﺃﺑﻮ ﺩﺍﻭﺩ ﻟﻸﻟﺒﺎﻧﯽ:
2/737۔ ﻭﺍﻟﺴﻠﺴﻠﺔ ﺍﻟﺼﺤﯿﺤﺔ : 1/585 ) ۔
ﻧﯿﺰ ﺷﯿﺦ ﻣﺤﻤﺪ ﺣﺎﻣﺪ ﺍﻟﻔﻘﯽ ﺍﺱ ﺭﻭﺍﯾﺖ ﭘﺮ ﺗﻌﻠﯿﻘﺎً
ﻓﺮﻣﺎﺗﮯ ﮨﯿﮟ: ” ﯾﮧ ﺭﻭﺍﯾﺖ ﺿﻌﯿﻒ ﮨﮯ، ﻣﺰﯾﺪ ﺑﺮ ﺁﻧﮑﮧ
ﺍﺱ ﺳﮯ ﻣﺪﻋﺎ ﺛﺎﺑﺖ ﺑﮭﯽ ﻧﮩﯿﮟ ﮨﻮﺗﺎ ، ﮐﯿﻮﻧﮑﮧ ﺭﻭﺍﯾﺖ
ﻣﯿﮟ ﺍﺱ ﺑﺎﺕ ﮐﺎ ﺫﮐﺮ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺁﭖ ﻣﺬﮐﻮﺭﮦ ﺩﻋﺎ ﺑﮍﮮ
ﺑﭽﻮﮞ ﮐﻮ ﯾﺎﺩ ﮐﺮﺍﺗﮯ ﺗﮭﮯ ، ﺍﻭﺭ ﭼﮭﻮﭨﮯ ﺑﭽﻮﮞ ﮐﮯ ﮔﻠﻮﮞ
ﻣﯿﮟ ﺍﺳﯽ ﻏﺮﺽ ﺳﮯ ﺗﺨﺘﯿﻮﮞ ﭘﺮ ﻟﮑﮫ ﮐﺮ ﻟﭩﮑﺎ ﺩﯾﺘﮯ
ﺗﮭﮯ، ﻟﮩٰﺬﺍ ﺍﺱ ﮐﺎ ﻣﻘﺼﺪﯾﺎﺩ ﮐﺮﺍﻧﺎ ﺗﮭﺎﻧﮧ ﮐﮧ ﺗﻌﻮﯾﺬ ﺑﻨﺎﻧﺎ
، ﺩﻭﺳﺮﯼ ﺑﺎﺕ ﯾﮧ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺗﻌﻮﯾﺬ ﮐﺎﻏﺬﻭﮞ ﭘﺮ ﻟﮑﮭﯽ
ﺟﺎﺗﯽ ﮨﮯ ﻧﮧ ﮐﮧ ﺗﺨﺘﯿﻮﮞ ﭘﺮ “ ( ﻓﺘﺢ ﺍﻟﻤﺠﯿﺪ 142: )۔
ﺩﻭﺳﺮﯼ ﺭﺍﺋﮯ ﮐﯽ ﺩﻟﯿﻠﯿﮟ ﺣﺴﺐ ﺫﯾﻞ ﮨﯿﮟ:
۱- ﺗﻌﻮﯾﺬ ﮐﯽ ﺣﺮﻣﺖ ﮐﯽ ﺩﻟﯿﻠﯿﮟ ﻋﺎﻡ ﮨﯿﮟ، ( ﺟﯿﺴﺎ ﮐﮧ
ﺳﺎﺑﻘﮧ ﺳﻄﻮﺭ ﻣﯿﮟ ﮔﺰﺭﺍ ) ﺍﻭﺭ ﺍﯾﺴﯽ ﮐﻮﺋﯽ ﺭﻭﺍﯾﺖ
ﻧﮩﯿﮟ ﮨﮯ ﺟﺲ ﺳﮯ ﻗﺮﺁﻧﯽ ﺗﻌﻮﯾﺬﻭﮞ ﮐﮯ ﺟﻮﺍﺯ ﮐﯽ
ﺗﺨﺼﯿﺺ ﮨﻮﺗﯽ ﮨﻮ۔
۲ - ﺍﮔﺮ ﻗﺮﺁﻧﯽ ﺗﻌﻮﯾﺬﯾﮟ ﻟﭩﮑﺎﻧﺎ ﺟﺎﺋﺰ ﮨﻮﺗﺎ ﺗﻮ ﺭﺳﻮﻝ ﺍﻟﻠﮧ
ﷺ ﻧﮯ ﺍﺳﮯ ﺿﺮﻭﺭ ﺑﯿﺎﻥ ﮐﯿﺎ ﮨﻮﺗﺎ ، ﺟﯿﺴﺎ ﮐﮧ ﻗﺮﺁﻧﯽ ﺁﯾﺎﺕ
ﻭﻏﯿﺮﮦ ﺳﮯ ﺟﮭﺎﮌ ﭘﮭﻮﻧﮏ ﮐﮯ ﺟﻮﺍﺯ ﮐﯽ ﻭﺿﺎﺣﺖ
ﻓﺮﻣﺎﺋﯽ ﮨﮯ، ﺑﺸﺮﻃﯿﮑﮧ ﺷﺮﮐﯿﺎﺕ ﭘﺮ ﻣﺸﺘﻤﻞ ﻧﮧ ﮨﻮﮞ،
ﺍﺭﺷﺎﺩ ﻧﺒﻮﯼ ﷺ ﮨﮯ ”:ﺍﻋﺮﺿﻮﺍ ﻋﻠﻲ ﺭﻗﺎﮐﻢ، ﻻ ﺑﺄﺱ
ﺑﺎﻟﺮﻗﯽٰ ﻣﺎﻟﻢ ﺗﮑﻦ ﺷﺮﮐﺎ“ ، ” ﻣﺠﮫ ﭘﺮ ﺍﭘﻨﮯ ﺭﻗﯿﮯ ( ﺩﻡ ﮐﮯ
ﺍﻟﻔﺎﻅ ) ﭘﯿﺶ ﮐﺮﻭ، ﺍﯾﺴﮯ ﺭﻗﯿﻮﮞ ﻣﯿﮟ ﮐﻮﺋﯽ ﺣﺮﺝ
ﻧﮩﯿﮟ ﺟﻮ ﺷﺮﮐﯿﺎﺕ ﭘﺮ ﻣﺸﺘﻤﻞ ﻧﮧ ﮨﻮﮞ“ (ﻣﺴﻠﻢ ) ۔
۳ - ﺻﺤﺎﺑﮧ ﮐﺮﺍﻡ ﺛﮑﮯ ﺍﻗﻮﺍﻝ ﺗﻌﻮﯾﺬﻭﮞ ﮐﯽ ﺣﺮﻣﺖ ﮐﮯ
ﺳﻠﺴﻠﮯ ﻣﯿﮟ ﻣﻨﻘﻮﻝ ﮨﯿﮟ، ﺍﻭﺭ ﺟﻦ ﺑﻌﺾ ﺻﺤﺎﺑﮧ ﺳﮯ
ﺟﻮﺍﺯ ﮐﯽ ﺑﺎﺕ ﻣﻨﻘﻮﻝ ﮨﮯ ﻭﮦ ﺭﻭﺍﯾﺘﯿﮟ ﺻﺤﯿﺢ ﻧﮩﯿﮟ
ﮨﯿﮟ، ﺍﻭﺭ ﺻﺤﺎﺑﮧ ﺭﺳﻮﻝ ﺍﻟﻠﮧ ﷺ ﮐﯽ ﺳﻨﺖ ﮐﻮ ﻏﯿﺮﻭﮞ
ﺳﮯ ﺯﯾﺎﺩﮦ ﺟﺎﻧﻨﮯ ﻭﺍﻟﮯ ﺗﮭﮯ، ﺍﺳﯽ ﻃﺮﺡ ﺗﺎﺑﻌﯿﻦ ﮐﮯ
ﺍﻗﻮﺍﻝ ﺑﮭﯽ ﻣﻌﺮﻭﻑ ﮨﯿﮟ، ﺍﺑﺮﺍﮨﯿﻢ ﻧﺨﻌﯽ ﺻﺤﺎﺑﮧ ﮐﺮﺍﻡ
ﺛﮑﮯ ﺑﺎﺭﮮ ﻣﯿﮟ ﻓﺮﻣﺎﺗﮯ ﮨﯿﮟ ”:ﮐﺎﻧﻮﺍ ﯾﮑﺮﮨﻮﻥ ﺍﻟﺘﻤﺎﺋﻢ
ﮐﻠﮩﺎ ﻣﻦ ﺍﻟﻘﺮﺁﻥ ﻭﻏﯿﺮ ﺍﻟﻘﺮﺁﻥ“ ، ”ﺻﺤﺎﺑﮧ ﻗﺮﺁﻧﯽ ﺍﻭﺭ
ﻏﯿﺮﻗﺮﺁﻧﯽ ﺩﻭﻧﻮﮞ ﻗﺴﻢ ﮐﯽ ﺗﻌﻮﯾﺬﻭﮞ ﮐﻮ ﻧﺎﭘﺴﻨﺪ ﮐﺮﺗﮯ
ﺗﮭﮯ“ ( ﻣﺼﻨﻒ ﺍﺑﻦ ﺍﺑﯽ ﺷﯿﺒﮧ: 7/374 )۔
۴ - ﺷﺮﯾﻌﺖ ﺍﺳﻼﻣﯿﮧ ﻣﯿﮟ ﺫﺭﺍﺋﻊ ﮐﺎ ﺳﺪ ﺑﺎﺏ ﺿﺮﻭﺭﯼ
ﮨﮯ، ﺗﺎﮐﮧ ﺷﺮﮐﯿﮧ ﺗﻌﻮﯾﺬﯾﮟ ﻗﺮﺁﻧﯽ ﺗﻌﻮﯾﺬﻭﮞ ﺳﮯ ﮔﮉﻣﮉ
ﻧﮧ ﮨﻮﺟﺎﺋﯿﮟ۔
۵ - ﻗﺮﺁﻧﯽ ﺗﻌﻮﯾﺬﻭﮞ ﮐﺎ ﻟﭩﮑﺎﻧﺎ ﻗﺮﺁﻥ ﮐﯽ ﺑﮯ ﺍﺩﺑﯽ ﺍﻭﺭ
ﺍﺱ ﮐﯽ ﺣﺮﻣﺖ ﮐﯽ ﭘﺎﻣﺎﻟﯽ ﮐﺎ ﺳﺒﺐ ﮨﮯ ، ﻣﺜﻼً ﺍﺳﮯ
ﻟﭩﮑﺎﮐﺮ ﻟﯿﭩﺮﻥ ، ﺑﺎﺗﮫ ﺭﻭﻡ ﺍﻭﺭ ﺩﯾﮕﺮ ﻏﯿﺮ ﻣﻨﺎﺳﺐ
ﺟﮕﮩﻮﮞ ﭘﺮ ﺟﺎﻧﺎ، ﺍﺳﯽ ﻃﺮﺡ ﮨﻤﺒﺴﺘﺮﯼ، ﺣﺎﻟﺖ ﺍﺣﺘﻼﻡ
ﺍﻭﺭ ﺣﯿﺾ ﻭﻧﻔﺎﺱ ﮐﯽ ﺣﺎﻟﺖ ﻣﯿﮟ ﺍﺳﮯ ﻟﭩﮑﺎﻧﺎ ﻭﻏﯿﺮﮦ
ﻗﺮﺁﻥ ﮐﯽ ﺑﮯ ﺍﺩﺑﯽ ﮨﮯ ﺍﻭﺭ ﯾﮧ ﺣﺮﺍﻡ ﮨﮯ۔
۶ - ﻗﺮﺁﻧﯽ ﺗﻌﻮﯾﺬﻭﮞ ﮐﮯ ﺟﺎﺋﺰ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﯾﻨﮯ ﺳﮯ ( ﺟﺒﮑﮧ
ﺍﺱ ﮐﺎ ﺟﻮﺍﺯ ﻭﻋﺪﻡ ﺟﻮﺍﺯ ﻣﺸﮑﻮﮎ ﮨﮯ ) ﻗﺮﺁﻥ ﮐﮯ
ﺷﺮﻋﯽ ﻋﻼﺝ ( ﺩﻡ ﻭﻏﯿﺮﮦ ) ﮐﻮﺟﻮ ﮐﮧ ﺟﺎﺋﺰ ﮨﮯ ﻣﻌﻄﻞ
ﻗﺮﺍﺭ ﺩﯾﻨﺎ ﻻﺯﻡ ﺁﺗﺎ ﮨﮯ۔
ﺳﻠﻒ ﺻﺎﻟﺤﯿﻦ ﺣﻀﺮﺍﺕ ﺻﺤﺎﺑﮧ ﻭﺗﺎﺑﻌﯿﻦ ، ﺍﺋﻤﮧ ﻭ
ﻣﺤﺪﺛﯿﻦ ﮐﺮﺍﻡ ﺍﻭﺭ ﺩﯾﮕﺮ ﺍﮨﻞ ﻋﻠﻢ ﮐﯽ ﺭﺍﺋﮯ ﮐﮯ ﻣﻄﺎﺑﻖ
ﯾﮩﯽ ﺑﺎﺕ ﺭﺍﺟﺢ ﺍﻭﺭ ﺻﺤﯿﺢ ﺑﮭﯽ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺗﻌﻮﯾﺬ ﺧﻮﺍﮦ
ﻗﺮﺁﻧﯽ ﮨﻮ ﯾﺎ ﻏﯿﺮ ﻗﺮﺁﻧﯽ ﺍﺱ ﮐﺎ ﻟﭩﮑﺎﻧﺎ ﺣﺮﺍﻡ ﮨﮯ ﺟﯿﺴﺎ
ﮐﮧ ﮨﺮ ﺩﻭ ﻓﺮﯾﻖ ﮐﮯ ﺩﻻﺋﻞ ﮐﺎ ﻋﻠﻤﯽ ﺟﺎﺋﺰﮦ ﻟﯿﻨﮯ ﺳﮯ ﯾﮧ
ﺑﺎﺕ ﺛﺎﺑﺖ ﮨﻮﺗﯽ ﮨﮯ۔
ﺗﻌﻮﯾﺬ ﻣﺎﺿﯽ ﺍﻭﺭ ﺣﺎﻝ ﮐﮯ ﺁﺋﯿﻨﮯ ﻣﯿﮟ:
ﻋﮩﺪ ﺟﺎﮨﻠﯿﺖ ﮐﺎ ﺟﺎﺋﺰﮦ ﻟﯿﻨﮯ ﺳﮯ ﻣﻌﻠﻮﻡ ﮨﻮﺗﺎ ﮨﮯ ﮐﮧ
ﺗﻌﻮﯾﺬ ﻟﭩﮑﺎﻧﺎ ﺍﻭﺭ ﻏﯿﺮﺵ ﺳﮯ ﻣﺪﺩ ﻃﻠﺒﯽ ﮐﻔﺎﺭ
ﻭﻣﺸﺮﮐﯿﻦ ﮐﺎ ﺷﯿﻮﮦ ﻭﺷﻌﺎﺭ ﺗﮭﺎ، ﺍﺭﺷﺎﺩ ﺑﺎﺭﯼ ﮨﮯ
: ﴿ﻭﺃﻧﮧ ﮐﺎﻥ ﺭﺟﺎﻝ ﻣﻦ ﺍﻻﻧﺲ ﯾﻌﻮﺫﻭﻥ ﺑﺮﺟﺎﻝ ﻣﻦ
ﺍﻟﺠﻦ ﻓﺰﺍﺩﻭﮨﻢ ﺭﮬﻘﺎً﴾ ،
” ﺍﻭﺭ ﺍﻧﺴﺎﻧﻮﮞ ﻣﯿﮟ ﺳﮯ ﺑﻌﺾ ﻟﻮﮒ ﺟﻨﻮﮞ ﻣﯿﮟ ﺳﮯ
ﺑﻌﺾ ﻟﻮﮔﻮﮞ ﮐﯽ ﭘﻨﺎﮦ ﻟﯿﺘﮯ ﺗﮭﮯ، ﺗﻮ ﺍﺱ ﺳﮯ ﺍﻥ
ﻟﻮﮔﻮﮞ ﮐﯽ ﺳﺮ ﮐﺸﯽ ﻣﯿﮟ ﺍﻭﺭ ﺍﺿﺎﻓﮧ ﮨﻮﮔﯿﺎ “ (ﺍﻟﺠﻦ 6: )۔
ﻏﺮﺽ ﺍﻥ ﻣﯿﮟ ﻣﺨﺘﻠﻒ ﻧﺎﻣﻮﮞ ﺳﮯ ﻣﻌﺮﻭﻑ ﮐﺜﺮﺕ ﺳﮯ
ﺗﻌﻮﯾﺬﻭﮞ ﮐﺎ ﺭﻭﺍﺝ ﺗﮭﺎ، ﺟﻨﮭﯿﮟ ﻭﮦ ﺑﭽﻮﮞ ﭘﺮ ﺟﻦ
ﺷﯿﺎﻃﯿﻦ، ﻧﻈﺮ ﺑﺪ ﻭﻏﯿﺮﮦ ﺳﮯ ﺣﻔﺎﻇﺖ ﮐﮯ ﻟﯿﮯ، ﻣﯿﺎﮞ
ﺑﯿﻮﯼ ﻣﯿﮟ ﻣﺤﺒﺖ ﮐﮯ ﻟﯿﮯ ، ﺍﺳﯽ ﻃﺮﺡ ﺍﻭﻧﭩﻮﮞ،
ﮔﮭﻮﮌﻭﮞ، ﺍﻭﺭ ﺩﯾﮕﺮ ﺟﺎﻧﻮﺭﻭﮞ ﭘﺮ ﻧﻈﺮ ﺑﺪﻭﻏﯿﺮﮦ ﺳﮯ
ﺣﻔﺎﻇﺖ ﮐﮯ ﻟﯿﮯ ﻟﭩﮑﺎﯾﺎ ﮐﺮﺗﮯ ﺗﮭﮯ، ﺟﺎﺋﺰﮦ ﻟﯿﻨﮯ ﺳﮯ
ﻣﻌﻠﻮﻡ ﮨﻮﺗﺎ ﮨﮯ ﮐﮧ ﺍﻧﮩﯽ ﻣﻘﺎﺻﺪ ﮐﮯ ﻟﯿﮯ ﺁﺝ ﺑﮭﯽ ﺑﮩﺖ
ﺳﺎﺭﮮ ﻣﺴﻠﻤﺎﻥ ﺍﭘﻨﯽ ﮔﺎﮌﯾﻮﮞ ﮐﮯ ﺁﮔﮯ ﯾﺎ ﭘﯿﭽﮭﮯ ﺟﻮﺗﮯ
ﯾﺎ ﭼﭙﻞ، ﺁﺋﯿﻨﻮﮞ ﭘﺮ ﺑﻌﺾ ﺩﮬﺎﮔﮯ ﺍﻭﺭ ﮔﻨﮉﮮ ﻟﭩﮑﺎﺗﮯ
ﮨﯿﮟ، ﺍﺳﯽ ﻃﺮﺡ ﺑﻌﺾ ﻣﺴﻠﻤﺎﻥ ﺍﭘﻨﮯ ﮔﮭﺮﻭﮞ ﺍﻭﺭ
ﺩﻭﮐﺎﻧﻮﮞ ﮐﮯ ﺩﺭﻭﺍﺯﻭﮞ ﭘﺮ ﮔﮭﻮﮌﮮ ﮐﮯ ﻧﻌﻞ ﻭﻏﯿﺮﮦ
ﻟﭩﮑﺎﺗﮯ ﮨﯿﮟ، ﯾﺎ ﻣﮑﺎﻧﻮﮞ ﭘﺮ ﮐﺎﻟﮯ ﮐﭙﮍﮮ ﻟﮩﺮﺍﺗﮯ ﮨﯿﮟ،ﻏﻮﺭ
ﮐﺮﯾﮟ ﮐﯿﺎ ﺟﺎﮨﻠﯿﺖ ﻣﯿﮟ ﮐﯿﮯ ﺟﺎﻧﮯ ﻭﺍﻟﮯ ﺍﻋﻤﺎﻝ
ﺍﻭﺭﻣﻮﺟﻮﺩﮦ ﻣﺴﻠﻤﺎﻧﻮﮞ ﮐﮯ ﺍﻋﻤﺎﻝ ﻣﯿﮟ ﮐﻮﺋﯽ ﻓﺮﻕ
ﮨﮯ؟
ﺍﺳﯽ ﻃﺮﺡ ﺑﻌﺾ ﻟﻮﮒ ﺑﺎﻟﺨﺼﻮﺹ ﻋﻮﺭﺗﯿﮟ ﻧﻈﺮ ﺑﺪ
ﻭﻏﯿﺮﮦ ﺳﮯ ﺑﭽﺎﻭٴ ﮐﮯ ﻟﯿﮯ ﺑﭽﻮﮞ ﮐﮯ ﺗﮑﯿﮯ ﮐﮯ ﻧﯿﭽﮯ
ﭼﮭﺮﯼ ،ﻟﻮﮨﺎ، ﮨﺮﻥ ﮐﯽ ﮐﮭﺎﻝ ، ﺧﺮﮔﻮﺵ ﮐﯽ ﮐﮭﺎﻝ، ﺍﻭﺭ
ﺗﻌﻮﯾﺬﯾﮟ ﻭﻏﯿﺮﮦ ﺭﮐﮭﺘﯽ ﮨﯿﮟ ﯾﺎ ﺩﯾﻮﺍﺭﻭﮞ ﭘﺮ ﻟﭩﮑﺎﺗﯽ
ﮨﯿﮟ، ﯾﮧ ﺳﺎﺭﯼ ﭼﯿﺰﯾﮟ ﺯﻣﺎﻧﮧ ﺟﺎﮨﻠﯿﺖ ﮐﯽ ﮨﯿﮟ، ﺟﻦ
ﺳﮯ ﺍﺟﺘﻨﺎﺏ ﮐﺮﻧﺎ ﺑﮯ ﺣﺪ ﺿﺮﻭﺭﯼ ﮨﮯ، ﺍﻟﻠﮧ ﮨﻤﯿﮟ ﺗﻮﻓﯿﻖ
ﻋﻄﺎ ﻓﺮﻣﺎﺋﮯ (ﺁﻣﯿﻦ ) ۔
No comments:
Post a Comment